Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
20.02.18 - klo:23:46
Etusivu | Ohjeet | Kirjaudu | Rekisteröidy
Uutiset: Tervetuloa keskustelemaan!

+  Kansalaiskeskustelu
|-+  Yleinen kategoria
| |-+  Arvot
| | |-+  Kirkosta eroamisen lumivyöry
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 13 14 [15] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kirkosta eroamisen lumivyöry  (Luettu 42999 kertaa)
Mikael Vestama
Jäsen

« Vastaus #210 : 02.11.17 - klo:21:47 »

Mutta edellispäivän syyllinen kyllä selvästi oli Martti Luther!

HeHe! Iskee silmää
tallennettu

"Teillä on kulttuuri, identiteetti, historia ja jotain, mikä yhdistää kansanne. Meillä ruotsalaisilla ei ole kuin juhannus ja jotain muita yhtä tyhmiä asioita."  - Mona Sahlin vuonna 2002 maahantunkeutuville Lähi-Idän parempikulttuurisille.
Heikki Jokipii
Ylläpitäjä

« Vastaus #211 : 19.12.17 - klo:05:32 »

Normivuosi näyttää tulevan. Ehkä tai luultavasti 50 000 luku menee rikki.

Mitään erikoista ei näytä tapahtuneen tai sillä ei ole vaikutusta. Nyt vain radion musiikkitoimittajat joulumusiikkia valitessaan muistuttavat kirkon olemassaolosta, mutta niinhän on joka vuosi.
tallennettu
Tapani Seppa
Jäsen

« Vastaus #212 : 19.12.17 - klo:05:54 »

Kuinka monta suomalaista on eronnut viime vuosikymmenen aikana marxilais-sosialisteista?  Taitaa olla kymmenkertainen maara. On uskomatonta etta muutamat horhot viela uskovat tahan mataan ajatusmaailmaan jonka faktat ovat jo osoittaneet taysin virheelliseksi.
tallennettu
Heikki Jokipii
Ylläpitäjä

« Vastaus #213 : 19.12.17 - klo:16:35 »

Tuohon ei Suomessa pysty vastaamaan, koska puoluejäsenyys ei ole julkinen tieto (kokonaisluvut jäsenyyksistä kyllä ovat), Vaikka tavallaan kirkkoon kuuluminen, yksilöiden kirkollisveron kautta, yhä on. Henkilöstöosasto firmassa tai virastossa sen yhä tietää.

Yleisesti olen nyt aika tyytyväinen kirkon ja valtion erottamiseen. Jotain pieniä kauneuspilkkuja ehkä vielä jää. No, onhan niitä. Mutta pääkohdat on hoidettu.

Jos tuo Tapanin retornen kysymys oli minun itseeni kohdistettu piikki, niin ihan viime vuosikymmenien osalta nämä auliisti antamani tiedot eivät juuri auta:

- erosin kirkosta v. 1968
- erosin (tai minut erotettiin) taistolaisesta Akateemisesta Sosialistiseurasta (johon olin aiemmin vähän naiiviuttani ell hölmöyttäni liittynyt) v. 1971 (erottamisen syynä oli liittymiseni SDP:hen)

Uskoisit jo, Tapani. Tämä ei nykyisessä Suomessa ole enää tällä tavalla poliittinen kysymys. Eräs (kummallisesti, ehkä?) parhaista ystävistäni on hyvin vankka kokoomuslainen. Moni asia meitä luonnollisesti erottaa. Mutta meitä yhdistää paljon se, että olemme molemmat kirkosta eronneet!
« Viimeksi muokattu: 19.12.17 - klo:18:41 kirjoittanut Heikki Jokipii » tallennettu
Heikki Jokipii
Ylläpitäjä

« Vastaus #214 : 25.12.17 - klo:17:16 »

Mutta edellispäivän syyllinen kyllä selvästi oli Martti Luther!

HeHe! Iskee silmää

Tänään näyttäsi eilisen 300 sijasta tulevan n. 400 eronnutta. Mutta tämä satakunta on kyllä Jeesuksen oma juttu!  Virnistää
tallennettu
Heikki Jokipii
Ylläpitäjä

« Vastaus #215 : 13.01.18 - klo:16:10 »

Piispan vanhat  matkalaskusekoilut eivät sitten kovin kalliiksi tulleet kirkolle. Vain noin 300 ylimääräistä eronnutta. Tänään eroamistahti on taas tasaantunut normaaliksi.Tosin se kertaa 250 euroa noin on 75 000. Tästä ikuisuuteen.

Minulle ei kirkon toiminta mitenkään kuulu. Mutta ihmettelen organisaatiokulttuuuria. Miten tuollainen sekoilu on mahdollista? Ei olisi ollut siinä organisaatiossa, josta itse jäin eläkkeelle.
« Viimeksi muokattu: 14.01.18 - klo:08:25 kirjoittanut Heikki Jokipii » tallennettu
Heikki Jokipii
Ylläpitäjä

« Vastaus #216 : 15.01.18 - klo:16:24 »

Outoa. Tuo pieni eroaalto ehti jo laskea, mutta lähti tänään uuteen nousuun. Tulossa taas n. 300 lukema. Oliko näistä kirkkoherran raha-asioista telkkarissa? Onko jotain uutta tullut esiin?

Vauhti viime vuonna oli tämä:

"Evankelis-luterilaisen kirkon jäsenmäärä oli vuoden 2017 lopussa ennakkotietojen mukaan 3 904 284. Kirkkoon kuuluu 71 prosenttia suomalaisista. Kirkon jäsenten osuus Suomen väestöstä laski vuoden takaisesta yhden prosenttiyksikön."

Ilmoitti kirkko itse. Vuoden päästä se saattaa joutua ilmoittamaan tuon prosenttiluvun alkavsn kutosella.
« Viimeksi muokattu: 15.01.18 - klo:19:05 kirjoittanut Heikki Jokipii » tallennettu
Mikael Vestama
Jäsen

« Vastaus #217 : 21.01.18 - klo:17:03 »

Viinanläträilyistähän tuo johtui...

En täysin tiedä sopiiko tämä tähän ketjuun mutta FB:ssa Anter Yasa kurnuttaa vapaa-ajattelijoita (eli "ateisteja") ihan aiheellisesti:

Lainaus
Suomen johtavana islamin kritiikkona olen päättänyt erota Helsingin seudun vapaa-ajattelijat ry:stä.

Liiton entinen puheenjohtaja erosi samasta syystä. Hänet leimattiin islamin kritiikistä. Liitto sotii maailman liberaaleinta ev.lut kirkkoa vastaan taukoamatta, mutta hiljentää islamin kriitikot, eikä näytä edustavan kaltaisiani Lähi-Idän ateisteja ja liberaaleja.

Liiton jäsenet syyttävät islamin kritiikistä rasistiksi, äärioikeistolaiseksi ja jopa uskovaiseksi kristilliseksi. Minä? Uskovainen kristitty? Hyvä vitsi.

Olin aktiivinen liitossa Petri Karisman ollessa puheenjohtajana ja koin vihdoinkin löytäneeni järjestön, mikä tukisi aktivismiani ihmisoikeuksien puolesta ilman muslimivihaa ja rasismia. Olin hyvin väärässä.

Tarkoitukseni ei ole antaa ammuksia kristityille, vaan kertoa faktoja. Liiton nykyisen hallinnon pitää muuttua dramaattisesti, ennen kun haen uusiksi jäsenyyttä.

Liitto ei tukenut, kun olin jihadistien vainoama (ja olen vieläkin), liitto ei tukenut, kun ehkäisin 500,000 euroa al-Qaedalta, liitto ei tukenut aktivismia Suurmoskeijaa vastaan ja liiton jäsenet vain syyllisti gay-muhammed kyltistä viime pride kulkueessa. Liiton jäsenistö jopa ylistää islamia ja romantisoi Koraania liiton Facebook-ryhmissä.

Liittoa ei kiinnosta Suomen suurin maahanmuuttaja ateistien ja sekulaarien ryhmittymä Suomen Sekulaarit Maahanmuuttajat. Liitto silti esittää puhuvansa puolestamme.

Liiton nykyistä puheenjohtajaa ei kiinnosta huoleni ja kritiikkini liiton toimia kohtaan. Puheenjohtaja on päättänyt että hän on täysin oikeassa kaikessa.

"Uskonnottomien etu-, oikeusturva- ja kulttuurijärjestö" - Niinpä niin. Missä minun etu-, ja oikeusturva oli, kun islamistit leimasivat natsiksi tuhansien edessä ja jouduin piilottamaan kotiosoitteeni jihadistien uhan takia?

Vapaa-ajattelijain liitto on vain länsimaalaisille kristinuskon kritisoijille. Islamin kritiikille ei ole sijaa samalla tavalla. Ei edes Lähi-idästä kotoisin oleville ateisteille. Eihän haluta olla rasisteja, eihän? Islamhan on tunnetusti etninen ryhmä, eikö vain?

Pelkurit. Korjatkaa liittonne. Puolustakaa vainottuja, ei vainoajia. Ei mikään ihme että liitossa on jäsenkato ja yhä useampi eroaa.

Islam kun tuntuu nykyään kaikille olevan pyhä jota ei saa arvostella...

https://www.facebook.com/anteryasaofficial/posts/968304119992656
tallennettu

"Teillä on kulttuuri, identiteetti, historia ja jotain, mikä yhdistää kansanne. Meillä ruotsalaisilla ei ole kuin juhannus ja jotain muita yhtä tyhmiä asioita."  - Mona Sahlin vuonna 2002 maahantunkeutuville Lähi-Idän parempikulttuurisille.
Sivuja: 1 ... 13 14 [15] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!